עיצובים

הדפסת פליירים - המדריך למעצב המתחיל

בעולם השיווק הנוכחי, שרובו מתבסס על השיווק הדיגיטלי – הפליירים עדיין שומרים על מקום של כבוד. ניתן לשווק אותם באופן ידני בדרכי חלוקה שונות ואפילו להעביר אותם דרך הרשת. הפלייר יכול לשמש בית-עסק לשיווק של יריד, אירוע או מוצר מסוים, וגם יכול להוות מעין "כרטיס ביקור" של בית-העסק עם חזון ומטרות ודרכים ליצירת קשר. איך שלא תסתכלו על זה – הפלייר יוצר את הרושם הראשוני. או שנקרא אותו בשקיקה ואף נעביר מיד ליד - או שאחרי מבט קצר נבין שהוא לא בשבילנו ונשליך אל הפח. כיצד ניתן לעצב פלייר ייחודי שמשיג את המטרה, וכל זאת באופן עצמאי וללא הוצאות כספיות מיותרות? כל הפרטים במדריך שלפניכם.

123

איך מעצבים פלייר?

עיצוב פלייר לא מסתכם בבחירת גודל הדף והתמונות. השלב הראשוני, עוד לפני שניגשים למשימת העיצוב עצמה, הוא תכנון אסטרטגי של הפלייר ומחשבה על החוויה אותה יעבור הקורא. כדי לסייע לכם לתכנן את הפלאייר שלכם, הנה כמה שאלות שתידרשו לענות עליהן.


  • קהל יעד – מי אמור לקבל לידיו את הפלייר הזה, ובאיזו שפה יש להשתמש כדי לגרום לו להבין את המסרים?
  • דרך הפרסום – האם הפלייר יחכה בתיבת הדואר או יונח על ידית הדלת? האם הפליירים ינוחו על דלפק בבית העסק, או אולי דווקא ביריד מכירות? לכל אחת מהתשובות האלה יידרש סגנון עיצוב שונה.
  • מטרה – האם מטרת הפלאייר היא חשיפת המותג או האירוע הקרוב, או שמא הפלייר משמש כמעין "פרופיל חברה" עם מספר טלפון ליצירת קשר?
  • מראה וחזותיות – מהו היחס בין מלל לתמונות, ובאילו צבעים ייעשה שימוש? ככלל, במידה ומדובר בפלייר שמשווק את העסק, כדאי להשתמש בצבעים המזוהים עם המותג בלוגו ובחומרי שיווק אחרים.

עשה זאת בעצמך – מה הכי חשוב לזכור כאשר מעצבים פליירים?

על מנת לעצב בצורה נכונה שתעודד מכירה או יצירת קשר ותתפוס את תשומת ליבו של המתבונן בפלייר, כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים – היררכיה וסדר על גבי הפלייר, ויזואליות שכוללת את הגופן, הצבע והגוונים השונים ואלמנט חזותי כמו תמונה או ציור.


  • היררכיה נכונה של הפלייר - סידור נכון של האלמנטים השונים יתרום לקלות הקריאה, לא יעייף את העיניים ויהפוך את הפלייר לנוח ונעים לקריאה והתבוננות. כאשר הקורא נתקל בטקסטים ארוכים מדי או באי סדר בתוכן הכתוב – הוא יתייאש ולא ינסה להבין מה עומד מאחורי הפלייר, גם אם הוא סבור שהוא יכול למצוא בו עניין.

 


  • גופן הכתב וצבעים בפלייר – כאמור, כדאי לשלב בין הצבעים בפלייר לצבעי המותג או העסק. כמו כן, לכל צבע ישנה המשמעות שלו, וכדאי לבחור בצבעים שמשדרים את המסר שלכם. גופן הפלייר צריך להיות קריא דיו ובגודל המתאים.
  • אלמנט מרכזי – תמונות, ציורים, איורים ותרשימים מושכים את העין לקרוא. על כן, חיוני להכניס בפלייר שלכם אלמנט חזותי ולבחור עבורו מקום אסטרטגי בפלייר.

להיות המעצב של עצמך!

הידעתם? כדי לעצב פלייר לבית העסק שלכם אין צורך בהשכרת מעצב גרפי ותשלום של אלפי שקלים. עכשיו, גם אתם יכולים להיות המעצבים הגרפיים של העסק שלכם, ובקלות. בתי-דפוס שונים מאפשרים הדפסת פליירים באופן עצמאי – כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט של בית-הדפוס ולהתחיל לעצב את הפלייר שלכם, עם כל הטיפים האפשריים. כדי לעשות זאת בהצלחה – חשוב, כפי שצוין תחילה, לתכנן באופן אסטרטגי את הפלייר לפני שעוברים למשימת העיצוב עצמה. בהצלחה!